Fékfolyadék, fékolaj
Sokan nem tudják, és tapasztalataink szerint sajnos az autószerelők sem szokták javasolni, pedig a legtöbb gyártó 12 vagy 24 havonta előírja a fékfolyadék cseréjét.
A glikolbázisú fékfolyadékok nedvszívó tulajdonságúak, ezáltal a levegővel érintkezve, és az idő elteltével egyre nagyobb lesz a víztartalmuk. Ennek hatására a forráspont egyre romlik, és ha egy esetleges tartós fékezés során felforr, gőzbuborékok keletkeznek, majd azt érezzük, hogy nagyon gyenge, vagy egyáltalán nincs fékhatás.
A fékfolyadék víztartalma a munkahengereknek sem kedvez, idővel megszorulást eredményezhet, ezeknek költsége már igen borsos is lehet.
Ezt megelőzendő, javasoljuk a fékfolyadék rendszeres cseréjét, ami ráadásul nem egy egetrengető összeg. Így egyrészt biztonságos fékrendszerünk lesz, másrészt hosszútávon akár üzemanyagot, illetve a cserélendő alkatrészek árát, munkadíjat is megspórolhatunk.
Fékfolyadékot mindig az adott autó gyártó előírásának megfelelően válasszunk! Tehát ha az autóba DOT4 kell akkor ne tegyünk bele se DOT3-at, se DOT5.1-et! És lehetőleg ne keverjük a különböző DOT számú folyadékokat.
A fékfolyadék színe sárgás de mindenféleképpen világos. Ha sötét színe van cserélni kell!